Ingyenes online eszközök vállalkozáshoz

Ingyenes online eszközök a vállalkozásodhoz – már indulásnál!

Általában az indulásnál még bizonytalanok a bevételeid, a költségeket próbálod alacsonyan tartani. Vannak olyan ingyenes eszközök, amik segítenek már indulásnál is az üzleted építésében, és nem növelik a költségeidet. Az internetkapcsolaton kívül csak a hajlandóságod kell hozzá, hogy kipróbáld őket. A profi segítség tehát kéznél van, ráadásul ingyen, nézd meg, mik ezek. Te melyiket használod már?

Blog

Hihetetlen népszerű eszköz, ami tökéletes a vevőkkel való kommunikációra, a vevők értékes információval kiszolgálására. Informális környezetben, szubjektív véleményekkel kiegészítve ad híreket, hasznos tartalmat. Fontos egy blog indításakor azonban egy blogstratégiát felállítanod, amivel életben tartod, és mindig aktuális vagy. Egy üres blog rossz üzenet a vállalkozásodról. Felkeresik a weboldalad, és azt látják, hogy már egy év is eltelt azóta, hogy legutóbb megjelent egy cikked, és értékes tartalmad a honlapodon. Érdemes beütemezni tehát olyan időközönkénti posztolást, ami egy arany középút a hatékonyságban, azaz a befektetett idő és a tartalom által generált forgalom megfelelő arányban áll egymással.

Tökéletes blogmotor a WordPress, amivel igazán profi blogot szerkeszthetsz.

 

Hírlevélküldő szolgáltatások

Amint beindul a működésed, szükséged lesz hírlevélküldő alkalmazásra, amivel egységesen tudsz a feliratkozóidnak, vevőidnek, megrendelőidnek megfelelő formátumú leveleket küldeni, és automatizált rendszerbe tenni. Szerencsére induláshoz vannak szuper ingyenes hírlevélküldők. Az ingyenesség általában a kiküldendő levelek számában korlátozott, vagy a feliratkozók számában, vagy funkcionalitásban. De induláshoz az ingyenesen elérhető rész elegendő. Viszont itt is érdemes aszerint választani, hogy milyen mennyiségben (küldendő levél mennyiség, feliratkozó mennyiség), időközökben gondolkodsz, és aszerint választani, hogy a későbbi fizetős csomagok számodra megfelelőek legyenek. Pár példa azokra a hírlevélküldőkre, amiknek van ingyenes része, és szakmai fórumokon általában elégedettséggel nyilatkoznak róluk, és nekünk is jók a tapasztalataink velük: Listamester, Mailchimp, Mailmaster, de természetesen sok továbbit is találhatsz a hírlevélküldő rendszerre kereséssel.

 

Kulcsszó kereső

A Google segítségével meg tudod nézni, keresni, hogy mely kulcsszavakra nagy az érdeklődés, mire milyen megoldások, találatok vannak, és hogy egyáltalán mennyi. Legjobb témák persze, amikre nagy az érdeklődés, de egyelőre még kevés a megoldás-kínálat. Ilyet azért nehezen találhatsz, ezért érdemes szétnézni a speciálisabb kulcsszavaknál is. Utóbbinál a keresőben is könnyebben lehet a találati listán előre törni. Érdemes egy-egy blogbejegyzést vagy egy-egy oldalt ilyen speciális kulcsszavakra optimalizálni. Igaz, hogy ekkor egy szűkebb kör fog alapvetően odatalálni, ők viszont nagyobb valószínűséggel találnak meg téged, és nagyobb valószínűséggel tudsz valóban megoldást adni a problémájukra.

 

Google Docs

A Google Docsban nyilvántartott, megosztott dokumentumok jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni. Bárhonnan eléred, bármikor. Megoszthatod mással, ha együtt dolgoztok valamin, akár valós időben együtt szerkeszthetitek dokumentumaitokat. Ez egy kényelmes, biztonságos, és nagyon hatékony formája a dokumentumok, táblázatok, képek, stb információk kezelésének, semmiképp ne hagyd ki az általa nyújtott széleskörű lehetőséget. Megspórolhatod vele az emailek küldözgetését, a dokumentumok verziózását, és egy csomó kellemetlenséget, amik ezek okoznak.

 

Internet alapú telefonhívások

Az internet alapú hívás az abszolút költséghatékony kapcsolattartás eszköze, ilyen pl a Skype. Elterjedt, ingyenes, általában ismerik, manapság már igen jó minőségűek a hanghívásai, és teljesen bevett az üzleti életben is. Természetesen mobilalkalmazásként is elérhető. A mobilalkalmazások között igen népszerű még a Viber, ami szintén egészen jól kiforrta magát a chat-elési lehetőségin túl a hanghívásokban is. De itt a WhatsApp, vagy a Google Voice is, hogy a legnépszerűbbeket említsük.

 

Web Analitika

Ingyenesen elérhető számos weboldal elemző, köztük a leginkább kedvelt Google Analytics. A mérés és elemzés kihagyhatatlan, ha fejlődni szeretnél. Látnod kell, hogy minek milyen hatása van a közönségedre. Hány látogatód van? Honnan jönnek? Melyik oldalon szeretnek időzni? Melyikről “menekülnek”? Hol, mennyi időt töltenek? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kaphatsz választ az elemzőktől. Bár elsőre kicsit frusztráló lehet az a rengeteg adat, amire képes egy ilyen elemző, de fogd fel lehetőségként, és először csak néhány adatot kezdj el vizsgálni, amik számodra fontosak. Korábbi a “Weboldalad látogatói – legfőbb mérőszámok” c. cikkünk ehhez nyújt segítséget.

 

A vállalkozásod hatékony működését tehát nagyon sok olyan profi eszközzel tudod támogatni, amik nem jelentenek plusz költséget, viszont teret engednek a jövőbeni fejlődésednek, automatizált rendszerek felépítésének. Kezdd el használni őket! Érdemes :)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...Loading...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>