Üzleti modell, freemium

Hogyan „csinálj” pénzt? – Üzleti modellek 1. rész

Van egy óriási ötleted, de fogalmad sincs, hogy lesz belőle bevétel?

Fontold meg a következő üzleti modelleket.

Freemium üzleti modell

Freemium üzleti modellHa igazán nagyszerű az ötleted, ajándékozd oda.  Komolyan! Hagyd az érdeklődőknek, hogy belekóstoljanak, építs ki Velük kapcsolatot, és csak az extra szolgáltatásokért, funkciókért kérj pénzt. Lehet, hogy az ingyenes verziónak reklámköltségei vannak, vagy a fizetősért extra szolgáltatásokat kell kitalálnod, kidolgoznod. De egyszer akarni fogják, ha igazán szükségük van rá.

A Freemium egy olyan üzleti modell, ami egy terméket vagy szolgáltatást (főként szoftverek, játékok és webes szolgáltatások használják) ingyenesen hozzáférhetővé tesz, de az extra funkciókért, szolgáltatásokért vagy virtuális javakért már díjakat számol fel.

Az angol free (ingyenes) és az angol prémium (fizetős, prémium) szavakból tevődik össze.

Csali és horog (vagy kiegészítő, „Add-ons”) üzleti modell

Csali és horog üzleti modellVásároltál mostanában repülőjegyet? Ha online vásároltad, láthattad, hogy mennyi utazást kínálnak rendkívül vonzó áron. Olyan áron, aminek semmi köze ahhoz az összeghez, amit végül fizet a vásárló. Utólagos díjak, taxi, pótdíjak, stb… De nézzünk egy másik példát: egy esti kikapcsolódás, mozizás… Tudtad, hogy a moziknak több a bevételük a pop-corn-ból és édességekből, mint a mozijegyekből?

Ez az üzleti modell a borotvagyártó ipar által vált népszerűvé. A lényege az, hogy az alap-termék árát leszorítják (akár veszteségesre is), és a hozzájuk kapcsolódó termékek/szolgáltatások hozzák az igazi bevételt (a borotvapenge gyakran elhasználódik, így mindig újat kell venni).

„Szomáliai kalóz” üzleti modell

Szomáliai kalóz üzleti modellOké, nem ez az az üzleti modell, amit szó szerint kell alkalmaznod.  De be kell látni, a kalózoknak nagyon profi módszerük van arra, hogy problémát generáljanak, majd megoldják azt (váltságdíj, védelem, stb).

Ha nem találsz meglévő szükségletet, lehet, hogy Te magad ki tudod azt alakítani. Az is előfordulhat, hogy a szükséglet létezik, csak a célcsoportod még nem ismerte fel, hogy erre szüksége van. A te tudásoddal, nézőpontoddal kell rávilágítanod.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...Loading...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>