checklist a minőségi, hasznos tartalomhoz

Checklista a minőségi, hasznos tartalomhoz

Minőségi, hasznos tartalom mindig?

Használd ezt a checklistát arra, hogy a megírt szövegeidet, tartalmaidat ez alapján átnézd. Ezzel a közönséged és a keresők is értékelni fogják a munkádat!

Hibátlan szöveg

Nemcsak a Google, de a fogyasztók sem tudnak túl nagy bizalmat szavazni, ha a szövegeid rosszul strukturáltak, és tele vannak hejesírási hibákkal.  Jaj, ugye milyen borzasztó látni a helyesírást pontos j-vel? :)

Mielőtt publikálod bármely szövegedet, szánj rá időt, hogy hangosan felolvasod. Az, hogy hallod a szavaidat, mondataidat, segíti kiszűrni a nehézkes mondatalkotást és a hibákat.

A hangos olvasás lassabb tempóra is késztet, ami által szintén könnyebben felfedezed az esetleges hibákat.

Formázás

Az állandó rohanásban és információs zajban nincs ideje az olvasónak figyelmesen, mindent részletekbe menően átolvasni.

Segítsd őt azzal, hogy a fontos részeket kiemeled, a szöveget “tömbösíted”, listákat használsz, pontokba szeded a közlendődet.

Így könnyebben és gyorsabban megtalálja az olvasód az őt érdeklő részt, és ezért hálás lesz neked.

A tartalom jelentősége

Ha egy tartalmadat valamelyik kulcsszavadra optimalizálod, akkor valóban arról írj. Ha idetalálnak hozzád egy problémával, aztán mindenféle általános problémáról írsz, és rosszabb esetben meg sem említed a kulcsszó alapján megkeresett témát, hát azért bizony nem lesznek hálásak, hiszen raboltad az idejüket feleslegesen. Azt hitték, hogy itt megtalálják a megoldást, de mégsem. Ne kockáztasd ezt az érzést. Pl. Ha valaki hajápolással kapcsolatban keres, akkor nem egy általános szépség tippes blogposztot szeretne olvasni – feleslegesen.

Kulcsszavak még…

Régen a tartalomban teletömött kulcsszavak jók voltak a helyezések szempontjából, mára azonban elég intelligens ahhoz a Google, hogy a tartalmat ne ez alapján sorolja a rangsorában előre. Sőt! Érdemes vigyázni is, mert ha túl sok egy szövegben a kulcsszó, azt zavaró tényezőként értékelve már repíthet is a találati lista végére minket. Ha már egy párszor szerepel a kulcsszó próbáld szinonimákkal helyettesíteni, hogy ne legyen zavaró, ám a téma maradjon szorosan a kulcsszóhoz kapcsolódó.

Mindig emberekhez szóljon

Olyan legyen, mint egy beszélgetés. Képzeld magad akár csak egy emberrel, hogy kávéztok egy délutánon, és mesélsz neki az adott témáról. Ez olyan plusz dimenziókat adhat a mondandódhoz, hogy pl vajon mit kérdezne, ha tényleg mesélnél neki? A lényeg, hogy egy felvetődött problémára hasznos választ adj, és olyan formában, ami könnyen emészthető.

Egyébként már a Google is ilyen szempontok alapján dolgozik. Vizsgálja, hogy mennyire ad választ adott problémára egy adott tartalom, és az mennyire érthető.

 

Ha ezeket a pontokat figyelembe véve írod a tartalmaidat, rendben lesznek a közönséged és a keresők szemében egyaránt.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...Loading...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>