vállalkozás, fotózás, ügyfélszerzés, ötlet, ügyfélszerző ötlet

10 ügyfélszerző ötlet, ha fotós vagy!

Elsőre akár úgy is tűnhet, hogy profi fotósként vállalkozni evidens lehet. Az egyetlen „belépési korlát” erre a piacra a szükséges eszközök megléte, és a jó szem.

Ugyanakkor nem könnyű egy fenntartható, hosszú távon sikeres fotós vállalkozást (sem) működtetni. A becslések szerint a profi fotósok 60%-a nem éli túl az első üzleti évet, és további 25% megy csődbe a vállalkozása második évében.

Tehát, ha mint profi fotós hosszú távon is sikeres vállalkozást szeretnél működtetni, ideje, hogy felépítsd a stratégiádat!

Utánajártunk, és összegyűjtöttünk 10 ötletet, hogy, hogyan növelheted profi fotósként a megrendelőid számát, tágíthatod az üzleti lehetőségeidet. A szempont nem csak az új ügyfelek megszerzése, hanem az is, hogy a meglévő ügyfeleid újra és újra visszatérjenek.

 

1. Mini portfólió ajánlatok

Az emberek egyre nagyobb aránya hajlandó áldozni arra, hogy egy-egy nagyobb eseményre profi fotóst kérjen fel (esküvő, nagy volumenű üzleti esemény, stb.). Hisz, ha valaki folyamatosan „csőre töltve” figyeli, és profi minőségben örökíti meg a számunkra – akár magánéletbeli célzattal, akár üzletileg – fontos pillanatokat, az nem hasonlítható a telefonunkkal időnként ellőtt amatőr szintű felvételekhez. Viszont egy kisebb volumenű (és főleg költségvetésű) alkalomra sokkal inkább vetjük el a gondolatot, hisz úgy érezzük, túl sok pénz, vagy túl sok idő lenne.

Kisebb ajánlatokkal, kevésbé drága „mini projektekkel” – mondjuk 50%-os áron, fél órás fotózásokkal – maximálható az ügyfél-bázisod, és csökkenthető a Te időd. Aki pedig ezeken a mini ajánlatokon keresztül kötődni kezd Hozzád, az később a nagyobb üzlete idején is Téged keres majd.

 

2. Ajánlj kedvezményt rendelési mennyiségre, vagy éves fotózások számosságára

Kipróbált és bevált módszer (nem csak fotózás terén): nagyobb mennyiség rendelése esetén ajánlj kedvezményt, vagy akkor például, ha egy éven belül x alkalommal rendel Nálad fotózást. A statisztikák azt mutatják, hogy 73%-kal több terméket tudsz eladni (szolgáltatást nyújtani), ha az ajánlatod egy bónusz csomag része – vonatkozik ez a tömeges megrendelésekre is.

Például adsz 10% kedvezményt 100 db fotó rendelése esetén, vagy ha egy évben négyszer Téged kér fel fotózásra, akkor a negyedik alkalmat féláron kapja.

De kínálhatsz valamilyen témához illő kedvezményes csomagot is: pl. tavaszi fotózás – mikor nyílik, kivirul minden, szerelmes fotózás a természetben (ld. 7.tipp).

 

3. Fontold meg a fotóoldalakra való feltöltések lehetőségét.

vállalkozás, fotózás, ügyfélszerzés, ötlet, ügyfélszerző ötlet Készítesz olyan minőségi fotókat, melyeknek önmagukban is történetük van/lehet? Talán érdemes megfontolni, hogy eladd ezeket ún. stock fotós website-oknak. Nem csak egy kis kiegészítő bevételre tehetsz így szert – ami ráadásul passzív bevétel – de még egyszerű is. Ilyen oldalak lehetnek pl. flickr, Getty Images (ennek már magyar párja is van), 500 px, magyar pl. hu.stockfresh.com stb… számtalan van még. Angol oldalaknál, ha ilyen szándékod van, az arra való jelentkezést olyan kifejezéssel keresd, hogy „Request to license”, vagy hasonló. Érdemes kitesztelni, hogy Neked melyik válik be a legjobban.

Az, hogy ezekből milyen bevételre számíthatsz, nagyban függ attól is, hogy hány, és milyen minőségű képet töltesz fel az egyes stock-oldalakra. Egy-egy kép nyilván „filléres” jövedelmet jelenthet, de azoknak a fotósoknak, akiknek többszáz képük van már akár több ilyen oldalon is, mérhető bevételt hoz havi szinten – passzívan!

 

4. Fotózz ingyen – egy alkalomra!

Tisztázzuk: ingyen dolgozni nem ritkán elvesztegetett idő, és még bevételt se hoz. :-)

Mindazonáltal, az önkéntes tevékenység pl. egy jótékonysági rendezvényen nagyszerű módja az ismertséged és elismertséged kialakításának, illetve a jó hírnevednek az adott körben, „hálózatban”.

Szerepeljen a fotóidon valamilyen módon a logód, illetve győződj meg róla, hogy így vagy úgy be vagy címkézve/linkelve pl. a Facebook-on is, amikor megjelenítik a képeidet.

 

5. Ajánlj nagy méretű és felbontású fotókat különleges kivitelben

Bár a megszokott elektronikus, vagy előhívott képek is mindig ott lesznek az ügyfeleid vállalkozás, fotózás, ügyfélszerzés, ötlet, ügyfélszerző ötletszámára, hogy emlékezni tudjanak a különleges eseményekre, de fontold meg, hogy esetleg egyedi megjelenésben (vászonkép, stb.), extra méretben is megrendelhessék azokat. Így még büszkébben mutogathatják majd, vagy akaszthatják a falukra.

Ha az ügyfeled nem szívesen fizetne nagy összeget a nagyméretű és drága, exkluzív fotóért, arra Jim Harmer világhírű fotósnak volt egy remek ötlete:

„Saját költségeden készítsd el a kívánt fotót nagy méretben, készíts hozzá egy ún. „adományozó dobozt”, melyben mondjuk az esküvőn a vendégek hozzájárulhatnak a kívánt összeg begyűjtéséhez. Ha az összeg összejön, az ifjú pár a fotót magával viheti.” Jim tapasztalata szerint 10-ből 9 alkalommal ez be is jön, és mind a két fél nyer: a párnak nem került pénzébe, Te pedig zsebre vághatod a bevételt.

Kis kreativitással lehet ez tovább módosítható: pl. nagyon ütős, találó beállítású fotót teszel a doboz tetejére, kicsiben, ami Neked is minimális ktg… ha a násznép összegyűjti rá a pénzt, ilyet fogsz készíteni az ifjú párról is extra méretben és kivitelben… fokozható még…

 

6. Dolgozz ki egy ajánlói programot

Dolgozz ki egy ajánlói rendszert, arra az esetre, ha ajánl az ügyfeled a családjának, barátainak. Ez lehet akár egy több szintű rendszer is, adhatsz kedvezményt az ajánlónak, vagy az új ügyélnek, esetleg mindkét félnek – ezzel eléred, hogy nemcsak az új ügyfél jön el Hozzád az ajánláson keresztül, hanem a régi is Hozzád fog visszatérni.

A kedvezmény megint csak lehet többféle: adott mennyiség ingyen, bizonyos %-al olcsóbb szolgáltatás, stb.

 

7. Ajánlj témákhoz kötött fotózásokat

vállalkozás, fotózás, ügyfélszerzés, ötlet, ügyfélszerző ötlet A szokásos standard témájú fotózások mellett (esküvő, nagy ünnepek, üzleti események stb.) kínálj izgalmas, szórakoztató témájú csomagokat is, melyekből az ügyfeleid válogathatnak.

Sok fotós ajánl például „budoár” jellegű fotózásokat: ami arra is lehetőség, hogy kölcsönös együttműködést építs ki adott smink- és hajszalonnal is, mely oda-vissza ajánlásokat, közös projekteket is hozhat magával. Ők megszépítik az ügyfelet a Te fotózásod előtt. :-)

Vagy ajánlj csomagokat a kevésbé hagyományos ünnepekre: halloween, farsang,  kalandpark + bográcsbuli: akár az a helyzet is előállhat egy eléggé eredeti és tetszetős csomag esetén, hogy a csomaghoz igazítja egy társaság a szabadidős programját (a kalandparkos csomag miatt valóban elmegy egy kalandparkba, majd bográcsban főz – ehhez szintén lehet együttműködéseket kötni az adott helyek szervezőivel).

 

8. Keress együttműködési lehetőségeket

Már az előző pontnál is érintettük, de érdemes külön ilyen szemlélettel is gondolkodni: kivel, kikkel tudnál olyan együttműködést kialakítani, ahol a közös cél az, hogy az ügyfél jól érezze Magát, és ezért kiadja a pénzét (melyből így részesül az együttműködés minden szereplője).

Tovább fokozhatók ezek az együttműködések olyan kedvezmények nyújtásával is, melyben az együttműködő felek egymás ügyfélkörét segítik. Pl. a 7. pontban említett budoár témájú fotózás esetén, a fotózáson kívül is, ha az ügyfeled a Te ajánlásodra az adott fodrász szalonba megy, x százalék kedvezményt kap. Vagy a fodrász ajánlására Hozzád megy fotózásra, akkor ugyanúgy. Persze ez is millió irányban finomítható.

 

9. Figyeld a környéken lévő sport- és szórakoztató eseményeket

Tarts szemmel minden környékbeli eseményt. Fiataloknak szórakozóhelyeket, vállalkozás, fotózás, ügyfélszerzés, ötlet, ügyfélszerző ötletsporteseményeket, koncerteket, éjszakai klubokat stb. Bár a sporteseményeknek (kisebb ligák, iskolai csapatok) valószínűleg már lehet bérelt, vagy saját fotósuk, azért ez ne tartson vissza. Kérj engedélyt rá, hogy készíthess szuper akciófotókat a csapattagokról, és osztogasd el a névjegyedet, vagy szórólapodat a szülők, rajongók körében azzal, hogy itt találják a honlapodat, ahol a fotók fent lesznek – akár kisebb felbontásban… de ha nagyon tetszik, kérhetik nagyobban is – már nem ingyen. A Te döntésed kérdése.

Hasonlóképpen a különböző klubok támogatóinak is lehet igényük fotósra… keresd meg őket, vedd fel velük a kapcsolatot.

 

10. Szervezz játékot, vagy versenyt

A nyertes nyereménye egy ingyenes fotózás.

Amikor jelentkeznek rá, akkor kérd el az email-címüket, melyet hozzá is tudsz adni a levelezési listádhoz. A játék/verseny végén azoknak, akik nem nyertek, kárpótlásul fel tudsz ajánlani kedvezményt, ha Tőled kérnek egy fotósorozatot.

 

Ezzel végére értünk a tipplistánknak. Nem kell végig mindent kipróbálnod: válaszd ki azt/azokat, amik Neked a leginkább szimpatikusak, vagy lehetőséget látsz bennük.

Jó ötletelést! :-)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...Loading...

One thought on “10 ügyfélszerző ötlet, ha fotós vagy!

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>