marketing, online, fórum, online marketing, fórum marketing

12 tipp a sikeres fórum marketinghez – 1. rész

A fórum marketing egy nagyon jól kihasználható online marketing eszköz, aminek a használatával a vállalkozásoddal „kitűnhetsz a tömegből” az online piacon. Mivel a fórumok általában adott témára vannak létrehozva, azok a tagok, akik regisztrálnak ezekbe a fórumokba, egész biztosan érdekeltek, sőt nem ritkán szakemberek a témában.

A fórum marketinggel egy olyan célközönséget érsz el, ahol már kevésbé van szükség szűrésre.

Másrészt, ha ezeken a fórumokon jó benyomást teszel erre a hozzáértő és befolyásos közönségre, az sokat segíthet a marketing üzeneted minél szélesebb – és minőségi! – körben való eljuttatásában.

Kövesd lépésről-lépésre az alábbi pontokat, és használd ki Te is a fórum marketingben rejlő lehetőségeket. Legyen ez az online marketing stratégiád része, és kerüld el a leggyakoribb hibákat.

Most az első hat pontot olvashatod, a következő részben pedig a következő hatot. Így lesz időd a lépésenkénti megvalósításra is.

 

1. Keresd és találd meg a megfelelő fórumokat!

Nem minden fórumon éri meg a drága időt eltölteni.

A fórum marketing lényege, hogy meg kell találni a Te üzleted témájának megfelelő közösséget.

Nézz körül a népszerű fórumokon, és szűkítsd le a kört arra (azokra) a témá(k)ra, melyek a vállalkozásodhoz, illetve a tervezett üzenetedhez passzolnak. Érdeklődj a munkatársaidtól, beszállítóidtól, ügyfeleidtől, hogy Ők milyen fórumok tagjai? Keress rá konkrétan a kiválasztott kulcsszavaddal a fórumokra, és keresd az élő, pörgős, tartalmas fórumokat. Könnyen ki lehet szűrni, melyeket érdemes komolyan venni.

Az így kialakult fórum listádat szűkítsd le max. 5-10 fórumra, melyekkel érdemes lesz a továbbiakban foglalkoznod. A szűkítéshez néhány tipp:

  • Amelyiknek van legalább 1000 tagja és 10 000 hozzászólása (ezek a számok témától függően nagyban változhatnak!)
  • Amelyiknek van napi rendszerességgel legalább 10-15 hozzászólója
  • Kerüld azokat, melyek tele vannak spam-üzenetekkel
  • Kerüld a versenytársaid által üzemeltetett fórumokat.

 

2. Mielőbb regisztrálj

marketing, online, fórum, online marketing, fórum marketingA fórum közösségekben fontos megítélési szempont, hogy mióta vagy már tag. A régebben regisztrált tagok automatikusan nagyobb tiszteletet váltanak ki, mint az „újoncok”. Vannak fórumok, melyek korlátozzák is, hogy az újonnan regisztrálók a regisztrációjuk után x napig nem szólhatnak hozzá (ezek most legfőképpen még külföldön jellemzők). Ezért érdemes mielőbb beregisztrálnod a kiválasztott fórumokba.

A hatékony fórum marketing feltétele, hogy a hosszú távú stratégiád része legyen. Gondolj úgy a fórum marketingre, mint a vállalkozásod állandó marketing csatornájára, ne úgy kezeld, mint egy egyszeri feladatot a sok közül. A befektetett munkád a következő marketing kampány alkalmával fog megtérülni (robbanni! ).

 

3. Felhasználói és közzétételi feltételek

A regisztráció folyamán jelölnöd kell (általában „pipálni”), hogy elolvastad a felhasználói feltételeket és a közzétételi szabályokat. Igen, ez az, amit rutinból pipálunk, és természetesen nem olvasunk el…

… tele van jogi, laikus számára érthetetlen és halálosan unalmas szöveggel, ráadásul kinek van erre ideje??? Rossz szokás, sajnos ezen érdemes lenne változtatni, legalább részben. Sok fórum alkalmaz különböző egyedi irányelveket, legalább ezekre kihegyezve a figyelmünket, érdemes átlapozni.

Amikre fókuszáljunk:

  • A saját hozzászólásodba engedélyezett a linkelés?
  • Lobbizhatsz a saját vállalkozásod érdekében?
  • Tehetsz a bejegyzéseid láblécébe (aláírásába) utalást, reklámot a vállalkozásodról?
  • Kapcsolatba léphetsz üzleti céllal más fórumtagokkal?
  • Milyen korlátozások vonatkoznak az új tagokra?
  • Milyen különleges kiváltságok vonatkoznak a régi „veterán” tagokra?

 

4. Felhasználói név és avatar

marketing, online, fórum, online marketing, fórum marketingAz avatar és a felhasználói név az első, amivel találkoznak a fórumon Veled kapcsolatban. Olyan felhasználói nevet válassz, ami:

  • könnyen megjegyezhető
  • könnyű kimondani
  • utal a termékedre/szolgáltatásodra/márkádra

Ha üzleti céllal regisztrálsz egy oldalra, ne gondold, hogy a felhasználói neved csak Neked szól, és csak annyi a jelentősége, hogy azzal tudsz belépni, szóval ne a gyereked monogramja, vagy születési éve legyen. :-)

Avatarnak azt a kis képet nevezzük, ami a fórumokban minden hozzászóláskor ott látszik a hozzászóló felhasználói neve mellett. Érdemes a vállalkozásod stílusához illő avatart választani. Egy komoly pénzügyi szolgáltató cégnek bizarr lenne kiskutyás avatart készíteni, ott nyilván elegáns fotó a nyerő, de a kisállat-kozmetikánál pont a kutyus. Kerüld a humorosnak hitt sértő, obszcén képek használatát.

 

5. Lenyűgöző profil

Hozz létre egy lenyűgöző profilt! Egy jó profil nagyon sokat segíthet abban, hogy hitelesebbé válj a közösség szemében. A leírás tükrözze a szaktudásodat és a tapasztalatodat. Nyugodtan tegyél bele néhány személyes mondatot is, az emberi oldal szimpatikus az olvasók szemében (pl., a szülővárosod, a kutyád neve, vagy a kedvenc sportcsapatod) és segít „megtörni a jeget”. Kerüld az embereket megosztó információk közlését, mint például a politikai, vallási hovatartozás, stb.

Mindenképpen adj Magadról kapcsolati információ(ka)t, hogy kapcsolatba tudjon lépni Veled, aki szeretne többet megtudni a vállalkozásoddal kapcsolatban. Sok „spammer”, illetve „személyazonossági tolvaj” figyeli a fórumokon megjelenő személyes adatokat, így érdemes csak olyanokat használni, amik „eldobhatók”, mint például egy email-cím.

 

6. Bemutatkozás

Sok fórum kedvez azzal az új tagoknak, hogy ad egy bemutatkozási lehetőséget egy erre szánt bemutatkozó témában/szobában/csoportban – minden fórum máshogy hívja. Általában „Üdv, itt mutatkozz be”, „Gyere, köszönj be”, „Hogyan találtál meg minket”, „Új tag nézz be ide” címmel és még sorolhatnám, rá lehet jönni, hogy melyek ezek.

A bemutatkozásod akkor jó, ha tartalmaz egy rövid leírást Rólad/vállalkozásodról és a tapasztalatodról, szaktudásodról (a témával kapcsolatban), és hogy miért csatlakoztál a fórumhoz. Mondd el, hogy a célod az, hogy tanulhass ettől a közösségtől, és ha tudsz, Te is megoszthass érdekes információkat a témával kapcsolatban. Az első posztba ne dobj be semmilyen marketing „trükköt”. Ha azzal nyitsz, hogy azonnal megpróbálsz agresszív módon eladni, nagy eséllyel kitiltanak, de legalábbis nem fognak nagyon szeretni. :-)

A következő cikkben jövünk a második résszel… még 6 ilyen pont lesz, addig is gondolkozhatsz/dolgozhatsz ezeken. :-)

 

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...Loading...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>