marketing, marketing-mix, roi

A megfelelő marketing-mix-ed összeállításának 5 egyszerű módja

Ha bármelyik marketingest megkérdezed, hogy mi a titka a jó marketingnek, azt fogja mondani, hogy annyi az egész, hogy a megfelelő terméknek a megfelelő helyen, a megfelelő áron és a megfelelő időben kell lennie.

Egyszerű, nem? :-) Nem, nem olyan egyszerű, mint ahogy hangzik. A helyes megközelítés az lenne, hogy: egy olyan marketing-mix, ami segít új ügyfelek megszerzésére úgy, hogy közben az ügyfél-élettartam értékét is növelni tudjuk. Hogy érheted ezt el? Ennek az öt egyszerű szabálynak a betartása egy alapvető kiindulási pontként szolgálhat. Arra szolgálnak, hogy megtaláld a Számodra megfelelő utat, összeállítsd a saját marketing-mix-edet (a marketing csatornáid megfelelő keverékét).

marketing, marketing-mix, roi

 

1. Igazán át tudod adni a terméked/szolgáltatásod üzenetét?

Az első lépés a megfelelő marketing-mixed megtalálásához, hogy megértsd a terméked/szolgáltatásod ajánlati értékét. Milyen problémát old meg; hogyan oldja azt meg; milyen másik megoldási lehetőség van azon kívül, amit Te kínálsz a termékeddel, szolgáltatásoddal?

Piacképes a terméked, vagy szolgáltatásod? Van bármilyen hátránya, ami a gyengeségét okozhatja? Ha igen, akkor csak akkor szabad piacra dobnod, ha minden hibáját és hátrányát kijavítottad.

 

2. Ne légy fukar a marketing költségeid tervezésekor!

A marketing kampányok egyik legnehezebb feladata nem feltétlenül az, hogy hogyan népszerűsítsen, hanem inkább az, hogy hogyan allokáljunk rá költségeket. Légy nagyvonalú a marketing költségeid tervezésekor, különösen, ha most kezdesz, és még nincs egy jól kialakult viszonyítási alapod.

Ha viszont van már „marketing múltad”, akkor elemezd az elmúlt évi tervedet, és vizsgáld meg, hogy teljesültek-e a kitűzött marketing céljaid, vagy sem? Ettől függően növeld, vagy csökkentsd az aktuális tervedet.

 

3. Próbálj ki különböző marketing eszközöket

Kuponok , kereskedelmi promóciók , TV- hirdetések , szórólapok , direct-mail és a sajtó – a marketing eszközök száma szinte végtelen. Nem feltétlenül kell egy eszközt kiválasztani, kombinálj több marketing eszközt. Ha például most nyitsz egy üzletet, a környéket lefedheted szórólapokkal, készíttethetsz reklámtáskát az üzleted logójával, amibe a termékeidet csomagolod eladáskor, és akár további promóciókat is bedobhatsz.

 

4. Ismerd meg alaposan a célközönséged

Mennyire ismered a célközönséged? B2B, vagy B2C? (B2B – business to business – üzletek közötti kereskedelem; B2C – business to consumer – üzlet és fogyasztó közötti kereskedelem).

Jó ötlet lehet egy általános profilt készíteni azokról az embertípusokról, akiket meg szeretnél célozni. Írd le a különböző vevő-típusok személyiség jegyeit, és gondold át, hogy mely csatornák a legalkalmasabbak arra, hogy ezeket a vevőket megcélozd, és elérd. Szupermarketek? Online? Közvetlen értékesítés? Kiállítások? Hosszú távon megéri elvégezni egy ilyen piackutatást – megtérül.

 

5. Tűzz ki reális, mérhető értékesítési célokat

Reális értékesítési célokra kell összpontosítani, amiknek a teljesülése/nem teljesülése könnyen mérhető. Az sem jó, ha túl magasak a kitűzött célok, de az sem, ha túl alacsonyak. Érdemes az eddigi marketing kampányok – ha már voltak – eredményeiből tapasztalati számokat kiemelni és azokhoz viszonyítani. Ehhez nagyon jó mutató az ún. ROI – Return On Investment – megtérülés:

ROI = (Nyereség – Költség) / Költség

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...Loading...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>