mobil, marketing, mobil marketing, marketing eszköz

A mobilod a marketing eszközöd (is)

Manapság teljesen természetes, hogy mindenki zsebében minimum egy mobiltelefon lapul, hozzá vagyunk nőve, nélküle fél embernek érezzük magunkat, és úgy érezzük ki lettünk rekesztve a világból, ha netán otthon felejtjük és nem tudjuk szemmel tartani a megszokott külvilági kapcsolatainkat.
A marketing világában is óriási szerepe van a mobilnak. A vállalkozásod szempontjából is kulcsfontosságú lehet – nézzünk most rá egy kicsit ebből a nézőpontból.


Egy amerikai felmérés szerint az ottani kis- és középvállalkozások weboldalainak kb. 6%-a optimalizált mobilra. Magyar adatot erről nem sikerült találni – bár itthon is már lépten-nyomon találkozhatunk olyan cikkekkel, tanításokkal, melyek erre ösztönöznek. Mivel maga az optimalizálás (és a további mobil marketing eszközök bevezetése is…) egy extra költség-, idő- és erőforrás a vállalkozásnak – ami főleg a kkv-k esetében mindig a legkevesebb -, ezért könnyen legyint, és dönt úgy egy kisvállalkozó, hogy neki erre nincs is igazán szüksége.
De az adatok azt támasztják alá, hogy egyre inkább prioritást kell, hogy élvezzen a mobilok világában a mobilokon való céges marketing megjelenés is. Hogy csak egy okot nézzünk, a Google trendek azt mutatják, hogy az elmúlt egy évben megduplázódott az ún. „közel hozzám”, funkciót kihasználó keresések száma.
Talán az ehhez hasonló trendeknek köszönhető, hogy már SEO szempontból is nélkülözhetetlen, hisz mint tudjuk, a Google azt is beépítette a feltételei közé az algoritmusaiba, hogy mobilbarát-e az adott weboldal. Ezt is nézi és függővé teszi tőle az oldal helyezését.

mobil, marketing, mobil marketing, marketing eszköz

Ne féljünk a változásoktól

Egy vak asszony – a Word Acces for the Blind alapítója – elmondta egyszer egy előadásában, hogy a vak, illetve gyengén látó embereket mennyire tudja korlátozni, ha félnek az ismeretlentől. Ez az élet számos más területén is igaz.
El kell fogadni, hogy mindig jönnek új változások, melyeket meg kell ismerni, tesztelni, és kialakítani bennük a saját utunkat, a számunkra leginkább beváló gyakorlatot. A kkv-k számára persze mindig nagyobb a tét – de a mobil kereskedelmi alkalmazások, és a technológia megéri az időt és a korszerűsítésre szánt pénzt.

 

Lássuk a jelentőségét

A keresés kulcsa a jövőben – és ami azt illeti már jelenleg is – az információ! Hol van a fogyasztód, milyen eszközöket használ, mennyire van közel, sőt még akár az is, hogy milyen időjárás van nála. Ezek az adatok segítenek megismerni a fogyasztódat, és kiépíteni a profilokat, megtervezni az akciókat.
Tudjuk, hogy a mobilok által szolgáltatott helyszíni információk nagyon jók és megbízhatóak, hisz a pozicionálás pontos és azonnali. Az üzleted földrajzi célzása csak egy dolog, amire ez kihasználható. De képzeld el mondjuk azt a hatalmat, amikor a mobil-aktív fogyasztódról tudhatod, hogy most először jár a kirakatod előtt, vagy már járt ott, és gyakran visszatér? Vagy például egy kávézó megkülönböztetheti az egyszeri és visszatérő vendégeit a segítségével, így külön célcsoportként tudja kezelni őket a továbbiakban: célzott üzenetküldés, vagy akár látogatottság-növelés.

 

Fektessünk nagy hangsúlyt a minőségi tartalomra

Ahogy finomodnak a web-oldalakkal szembeni elvárások, és egyre erősödik a verseny itt is a piacszerzés szempontjából, finomodnak a tartalommal szembeni minőségi elvárások is. Különösen igaz ez a mobilos megjelenéseknél, hiszen ott az emberek általában két futás között olvasnak el valamit, gyorsan dobják az oldalt, ha nem eléggé személyre szabott, vagy megfelelő helyre pozicionált – azaz nem érzik nekik szólónak.

 

Ki tudja megcsinálni egyedül?

Tekintettel a gyors digitális fejlődésre és összetettségre, vannak/lesznek olyan kkv-k, akik nem boldogulnak maguk akár a weboldaluk mobilra optimalizálásával, akár más mobil marketing eszközök bevezetésével.
Megfelelő szakmai partnerek keresésével érdemes elvégezni ezeket a feladatokat. Egyúttal lehet javítani a meglévő eszközök működésén is, az optimalizáláson, a sebességen, stb. Lesznek előnyei: használatukkal nőhet a piaci jelenlét és hatékonyság, a versenytársakkal szembeni előrejutás, stb.
A változás/fejlődés szükségessége tehát adott, mert a piac kikényszeríti, így az alkalmazkodóképesség kulcsfontosságú.
Igaz, ez kezdetben a kkv számára költség, mert azt a bizonyos szakmai partnert, aki ezeket segít bevezetni, ki kell fizetni. De mérlegelni kell. Többféle lehetőség, és többféle ajánlat létezik. Olyan költség-hatékony megoldást kell keresni, ami illeszkedik az adott vállalkozással szemben fennálló elvárásokhoz, de ugyanakkor még az a szint, ami hosszú távon – a megnövekedett forgalommal – a tervek szerint vissza is hozza ezt a ráfordítást.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...Loading...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>