üzleti, blog, üzleti blog, portent, buzsumo, ubersuggest

Segítség! A szüleim az egyetlenek, akik olvassák az üzleti blogomat! – 1. rész

Ha már Te is végeztél némi kutatást, vagy szereztél tapasztalatot, biztosan tudod, hogy egy új vállalkozást elindítani a piacon „megfizethető módon”, azaz viszonylag kevés kezdő tőkével kemény feladat. Az üzleti blog viszont egy lehetséges eszköz lehet erre.

De hogyan csináld jól? Számos kisvállalkozó válik csalódottá, mikor a gondosan megírt cikkei látszólag senkit nem érdekelnek, nem érkeznek visszajelzések, nem generál kommunikációt. Eltöltöttél egy csomó időt írással, képeket keresgéltél, benne van rengeteg munkád minden egyes cikkedben, amit publikálsz a blogodban – és csak amikor a mérőszámaidat elemzed, akkor látod, hogy Rajtad kívül két ember olvasta… és a tőr akkor megy még mélyebbre, mikor azt is megnézed, hogy ki volt az a két ember: a szüleid! A szeretetfaktor! Hol vannak, akiket érdekelnek az írásaid? Mit csinálsz rosszul?

Nos, végeztem egy kis kutatást magyar- és angol szakértői oldalakon is, és megpróbálom két részben, 3+3 pontban összeszedni az ötleteket. Azokat az ötleteket, amiket bevethetünk, hogy megnöveljük a blogunk elérhetőségét, közvetlenebbé, személyesebbé tegyük azt az olvasóink számára.

 

Gyilkos címek

Az, hogy beleolvas-e egy cikkbe, már a címnél eldől. Az unalmas, élettelen címek nem vonzzák az olvasókat. Találj kreatív címeket.

Íme néhány ötlet olyan címek kitalálására, melyeknél kényszert érez az olvasó, hogy klikkeljen.

 

Nevettesd meg az embereket!

Ha meg tudsz valakit nevettetni már a címmel, rá fog kattintani a bejegyzésedre. Ahogy ennek a mai bejegyzésnek a címére is talán egy kicsit elmosolyodtál. :-) Adhattam volna olyan címet is neki, hogy „Hogyan növeljük a blogunk forgalmát, látogatottságát?”, de hozzáadva azt a picit a szüleinkkel kapcsolatban, kicsit viccesebb lett. Arra viszont mindig vigyázz, hogy a humor ízléses és átgondolt legyen.

 

Kérdezz!

Indíts el egy gondolatmenetet az olvasóidban egy Őket feltételezhetően érintő és érdeklő kérdéssel. Például az a cím, hogy „Hol folyik el a legtöbb pénz a vállalkozásodból?”, jobban inspirál tovább olvasásra, mint az, hogy „Megtanítjuk, hogyan kell pénzt megtakarítani a közüzemi számláidon”.

 

Ébreszd fel a kíváncsiságot!

Mindenki kíváncsi. Mit gondolsz, miért olvas annyi ember pletyka magazinokat? A következő alkalommal, amikor blogbejegyzést írsz, próbáld meg feléleszteni az olvasóid kíváncsiságát. Az olyan címek, mint pl. „Nem fogod elhinni, hogy mit alkotott az egyik hallgatónk a legutóbbi tanfolyamon!” megmozgatják a képzeletet, és az olvasód elkezdi elolvasni a cikket.

 

Használd ki a „trendeket”, szokásokat, divatot!

Figyeld meg a trendeket, emeld ki a menő, felkapott dolgokat, és kösd össze a vállalkozásoddal a következő blogbejegyzésedben. Például sokak körében felkapott sorozat a Trónok harca a televízióban. Kösd össze a filmet a termékeddel, pl.: „Mit tanulhatsz a divatról a Trónok harca sorozat segítségével?”. Show műsorok, kasszasikerek, divatos témák a közösségi médiában, pletykák a pletykalapok címoldalán… mindből válogathatsz.

 

Használd ki a lehetséges eszközöket ahhoz, hogy jobb blogbejegyzéseket írhass

Édesanyádnak valószínűleg nagyon tetszik a cikked, amit az új vákuum-berendezésedről írtál, de édesanyád a festményeidet is imádta, amit az ujjaiddal festettél. :-)

Ahelyett, hogy megírsz egy bejegyzést, és reszketsz az olvasóid aktivitásáért, használd ki a ma már elérhető online eszközöket. Ezek a segítségedre lehetnek a megfelelő címek, vagy tartalmak megtalálásában, ötleteket adnak.

Néhány példa:

Címgenerátor: kulcsszót megadva cím-ötleteket, ezzel téma ötleteket ad. http://www.portent.com/tools/title-maker

üzleti, blog, üzleti blog, portent, buzsumo, ubersuggest

A következő kettő pedig kulcsszóra publikált témákat mutat, amikből megint lehet ötleteket meríteni:

Buzsumo: https://app.buzzsumo.com

üzleti, blog, üzleti blog, portent, buzsumo, ubersuggest

Ubersuggest: http://ubersuggest.org/

üzleti, blog, üzleti blog, portent, buzsumo, ubersuggest

További lehetőségeket kereshetsz (magyarul is) akár hírekben való rákereséssel, stb.

 

Gyűjts hírlevél-feliratkozókat, és küldd ki a tartalmaidat

Még mindig életképes marketing eszköz az email. Ha eddig nem tetted, gyűjtsd az email-címeket feliratkozás lehetőségének a biztosításával. Így lesz egy hírlevél listád, amire blogértesítő hírleveleket kiküldve ösztönözheted a feliratkozókat, hogy olvassák el az új bejegyzésedet.

Ha például van egy webáruházad, fizetéskor kérd a vásárlódat, hogy iratkozzon fel a hírleveledre, hogy ne maradjon le az információkról. A hírlevélfeliratkozási lehetőséget tedd ki a weboldaladra és a blogodba is. A jó hír az, hogy nem kell fejlesztő ahhoz, hogy ezeket a feliratkozási űrlapokat elkészítsd, a legtöbb autoresponder alkalmazás támogatja már ezek elkészítését hétköznapi informatikai ismeretek mellett is. Magyarországon elterjedt levelező rendszerek pl. a yourimail, listamester, stb.

Ha már összegyűjtöttél feliratkozókat, készíts egy mini hírlevél sorozatot, melyekben egy-egy blogbejegyzésedre irányítod a feliratkozókat. A hírlevélben a blogbejegyzés címét mindig linkelve helyezd el, amire rákattintva az olvasót a blogbejegyzésedre irányítod, ahol el tudja olvasni a teljes bejegyzést (még profibb, ha a linket nyomkövetővé teszed, így az elemzéseidet, méréseidet is segíti).

 

Következő cikkünkben újabb három ötletet ismerhetsz meg. Addig is, ha van olyan, amit eddig nem tettél meg a fentiekből, ne tétovázz. :-) Ezek a minimumok ahhoz, hogy növeld a látogatottságodat.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...Loading...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>