blog, üzleti, üzleti blog

Segítség! A szüleim az egyetlenek, akik olvassák az üzleti blogomat! – 2. rész

A szakértői blog elérhetőségének növelése érdekében az előző részben végignéztünk már 3 tennivalót, tippet. Reméljük, sikerült beüzemelni azt, ami még nem működött, vagy javítani azt, amin még lehetett.
Mai részünkben nézzük a következő három tippet:

 

4. Próbálkozz vendég bloggerként!

Ha egy másik weboldal részére vendég bloggerként cikket írsz, ezzel megnyitsz egy kis kaput a saját oldalad felé a vállalkozásodat még nem ismerők számára.
Ez a módszer manapság egyre inkább megosztja az embereket: van, aki szerint már elavult technika, mégis tapasztalat, hogy működőképes.
Találd meg a megfelelő blogot: ami érintett a szakterületedben, a közösség, aki olvassa valószínűleg igényt tart a mondanivalód tartalmára, és ezáltal egy része tovább is léphet a cikkeden keresztül a Te blogodra. Ahhoz, hogy a cikkeden keresztül eljussanak Hozzád, érdemes egy rövid bemutatkozást, ún. „bio”-t elhelyezni a cikked alján, Rólad. Ennek a formája, tartalma nagyban függ a blog stílusától, de valamilyen formában ragaszkodj a megjelenéséhez, hisz pont ez lenne az ingyenes szakértősködésed célja.

 

5. Figyelj a részletekre!

Az oldalad forgalmának a növelése érdekében karban is kell tartani azt. Gondolj csak a házimunkára… ott is újra és újra rendbe kell tenni valamit ahhoz, hogy rendet tartsunk, még ha csak kis dolgokra is van éppen idő.
Nézzünk egy gyors tennivaló listát ehhez:

Írj rendszeresen!

Nem várhatsz visszatérő látogatókat, ha évi négy cikket jelenítesz meg. Amint a látogatók felismerik, hogy nem számíthatnak rendszeresen frissülő bejegyzésekre, elveszíted őket. Ez nem azt jelenti, hogy naponta új bejegyzést kell közzétenni, de készíteni kell egy ütemezést rá, és azt tartani. Nagyságrendileg a heti egy cikk elfogadható gyakoriság.

Törekedj a minőségi tartalomra!

Amíg nincs időd színvonalas tartalmakat írni, inkább ne indítsd el a blogodat, hanem várd ki azt az időt, amikor lesz már erre kapacitásod. Az olvasóidnak rengeteg lehetősége van, hogy színvonalas tartalmat olvasson az interneten, nincsenek rászorulva, hogy megelégedjenek a szegényes, elkapkodott tartalmakkal.

Írj stílusosan!

Használj alcímeket, tagolásokat, pontokba szedett felsorolásokat, stb. Ha egy olvasó rátalál a blogodra, és hirtelen maga előtt lát egy 2000 szavas ömlesztett bejegyzést, elmenekül. Túl nyomasztó. Ezért fontosabb a formázás, mint hinnénk!

Használj képeket!

Akárcsak a bekezdések, alcímek, stb… a képek is nagyszerűen tagolják a szöveget, ráadásul ha jól vannak megválasztva, figyelemfelkeltők is. Minden bejegyzéshez használj legalább egy képet. Találhatsz rengeteg stock fotót a neten (pl. dreamstime, stocksnap, freedigitalphotos, stb.), de használhatsz saját képeket is.

Ne hagyd kitöltetlenül a META-adatokat!

A meta-tag-ek és társaik kitöltése nagyon nyűg tud lenni… megírunk egy hosszú, nem könnyű témájú cikket, és ilyesmikkel szöszöljünk? Idő is…
Fontos! Fogd fel úgy, hogy a szükséges rossz, de lényeg, hogy csináld – jelentős szerepe van keresőoptimalizálás szempontjából.

 

6. Elemezd az eredményeidet

Nem tudod hol kell javítanod, ha azt sem tudod, hol kezdd. Kell, hogy legyen egy módja, hogy nyomon kövesd az eredményeidet. Sok olyan platform létezik már (pl. wordpress), ami saját analitikára is alkalmas. De a komoly és részletekbe menő elemzésekre a legalkalmasabb eszköz a Google Analytics.
A Google Analytics egy ingyenes eszköz, ami részletes helyzetképet ad a látogatóidról. Elemezd, mikor, hová, melyik aloldaladra, bejegyzésedre milyen létszámban találtak el a látogatóid, mennyi időt töltöttek ott, onnan hová mentek tovább, milyen korú, nemű, foglalkozású látogatóid vannak, stb.
Ezek olyan fontos információk, amiket okosan értelmezve és lereagálva sokat segítenek, hogy valóban a látogatóidat érdeklő tartalomra törekedhess, vonzd a látogatókat, és tudd az oldaladon tartani őket.

 

Neked is van már működő üzleti blogod? Hogy segíti ez a vállalkozásodat? Mennyi idő volt kiépíteni egy megfelelő látogatottságot? Oszd meg velünk a tapasztalataidat!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...Loading...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>