közösségi marketing, facebook, linkedin, twitter, youtube, wordpress

Útmutató a közösségi marketing eszközökhöz és használatukhoz

A közösségi marketing eszközök lehetőséget adnak neked arra, hogy – többnyire ingyen – minél szélesebb körben ismertté tedd a cégedet. Lényegesen több emberrel/üzletféllel léphetsz kapcsolatba és kommunikálhatsz, lényegesen gyakrabban és egyszerűbben, mint előtte bármikor.

Ebben a cikkben arról írok, „hogyan” teheted ezt meg. Mindenek előtt tudnod kell, milyen eszközöket érhetsz el, melyekkel népszerűsítheted a cégedet. Egy kisvállalkozó egyik leggyakoribb kérdése, hogy mi a legjobb online marketing eszköz egy kis/középvállalkozás számára? Lesz olyan cikkünk, melyben ezt megvizsgáljuk, most nézzük meg egy szeletét: mik a legjobb közösségi marketing eszközök egy kis/középvállalkozás számára?

Nos, lássuk a kínálatot: 5 különböző csoportra bontva mutatom most be ezeket az eszközöket. Minden csoportban más összetevőn van a hangsúly.

Közösségi oldalak

facebookA közösségi oldalak a tartalmaidat hangsúlyozzák. Minden esetben egy ún. profilt kell létrehoznod, melyen keresztül lehetőséged van kapcsolatba lépni azokkal az emberekkel, akik a te tartalmad témájában érdekeltek. Ezek már nem csak magánszemélyek számára használatosak. Egy vállalkozás, a te vállalkozásod, vagy egy csoport számára is létrehozható ilyen profil. A nehézségük az, hogy némelyik oldal esetében nem ugyanúgy kell létrehozni egy céges profilt, mint ahogy azt a privát profiloknál megszokhattuk. A Facebook megoldásában pl. üzleti profil esetén ún. „page”-et kell létrehoznod, nem pedig „profil”-t, mint egyéni regisztráció esetén. A legtöbb használható funkció ugyanaz mindkét esetben, de azért vannak eltérések. Másrészt pl. a LinkedIn kevésbé támogatja a „page”-ek lehetőségeit, sokkal kevesebb funkciót engedélyez, mint a privát regisztrációk használatakor. A kisvállalkozások gyakran szkeptikusok ezek használatának a szükségességét illetően (Kell ez nekem? Kell ez a cégemnek? Kell ez bárkinek a cégemen belül?). Minden esetben érdemes maximálisan kihasználni az eszköz marketing előnyeit.

Legismertebb közösségi oldalak:

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+

 

Közösségi híreket tartalmazó weboldalak

diggEzek az oldalak lehetőséget biztosítanak arra, hogy megoszd egy-egy tartalmadat olyan közösségben, akik a te témád iránt érdeklődnek. A célközönséged szavazhat, hogy az adott témában mi volt az a megosztás, ami a leghasznosabb, legérdekesebb volt számára. Ez a cikk előre, az ún „top” hírek közé kerül. Ezzel a te cikked, mint a „best”, azaz a legjobb cikként jelenik meg, amit a közösség választott ki. A cikk linket is tartalmaz a saját oldaladra, így lehetőséget biztosít számodra, hogy még több érdeklődőt, még nagyobb ismertséget építhess ki.

Legismertebb közösségi híreket tartalmazó weboldalak:

  • Digg
  • Reddit

 

Videómegosztók

youtubeEzeknek az oldalaknak – mint pl. a Youtube – meghatározott a funkcionalitásuk. Egyszerűen tölthetsz fel videókat, és a feltöltött videókat könnyedén megnézhetik és megjegyzést fűzhetnek hozzá a látogatóid. A Youtube támogatja még a videók megosztását és más oldalakba illesztését is (embbed), ami megnöveli a lehetőségeidet a „terjedésre”. Mivel a videó sokkal hasznosabb eszköz a „márkázás”-ra, mint az értékesítésre, és mivel a kisvállalkozásoknak gyakran nincs fedezetük a saját márkájukat (branding) kiépítő szakemberre, hasznos eszköz lehet. De csak akkor, ha a vállalkozásnak van lehetősége/szakembere jó színvonalú videók készítésére alacsony költségvetéssel (akár egy ehhez értő barát, családtag segítségével).

Legismertebb videómegosztók:

  • Youtube
  • Vimeo

 

Képmegosztók

photo_galleryEzek az oldalak általában nagyon egyszerűek a funkcionalitásuk tekintetében. A képek feltölthetők, megoszthatók és kommentelhetők akár a teljes nyilvánosság számára, akár csak azoknak, akiknek jogot biztosítasz a hozzáférésre. A kisvállalkozások rendszerint fotó galériák készítésére és megosztására használják, így nem kell saját galériát kialakítaniuk a weboldalukon.

Legismertebb képmegosztók:

  • Flickr
  • Photobucket
  • Pinterest

 

Blogeszközök

blogEzeken az oldalakon a határ csak a kreativitásodtól és a publikálási szándékod mértékétől függ. Közzétehetsz tartalmakat szöveges formátumban, videóban, képekben, podcastokban, vagy akár ezek együttes használatával is. (Podcast: hang-, videó- és más fájlok sorozatszerű közzététele úgy, hogy a felhasználók feliratkozhatnak az adott anyag epizódjait tartalmazó csatornákra – wikipédia.) A blog lehetőséget biztosít számodra, hogy szerzőként, cikkíróként jelenj meg. Az olvasóid pedig részt vehetnek az adott témában, hozzászólhatnak, kommunikálhatnak veled megjegyzések formájában.

Legismertebb blogeszközök:

  • WordPress
  • Twitter (mikroblog)

 

A felsorolt eszközökből egy négyest emelnék ki, mint a legjobbnak és leghatékonyabbnak gondolt eszközcsoport:

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Youtube

 

Ezek lehetnek a te vállalkozásod közösségi marketing stratégiáját átfogó eszközei. Annak meghatározására, hogy neked mely eszközök a leghatékonyabbak, időt kell szánni, ki kell dolgozni és tesztelni kell (többek között erre is szolgál vállalkozásod üzleti tervének marketing fejezete).

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...Loading...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>