Mérföldkő

Mivel nyújt többet az üzleti terved a stratégiánál és a vágyálmoknál?

Mi az igazi értéke az üzleti tervednek?

Hogyan tudod beépíteni a döntéseidet és a feladataidat, akciótervedet az üzleti tervedbe?

Gondolkozz mérföldkövekben!

És már meg is érkeztünk ahhoz, hogy mivel nyújt többet az üzleti terved a vágyálmoknál és a nagy stratégiai elképzeléseknél. Ezek a mérföldkövek.

  • A mérföldkövek konkrétak: van határidejük, eredmény-célkitűzésük.
  • A mérföldkövek sokkal rövidebb időtávra vonatkoznak, mint a stratégiai kérdések. Belátható időtávra. Olyan időtávra, ami már azt is láttatja, hogy MA mit kell tenned, hogy elérd majd a határidőre kitűzött célodat.
  • A mérföldkövek hatékonyságra tanítanak, elérésük pedig sikert hoz, ami továbblendít, és megadja azt a flow-élményt, ami miatt egyre energikusabban tudod venni a következő akadályokat :)

Mérföldkő például egy termék bevezetése, egy hely megnyitása, jogi intéznivalók, szabadalmaztatás, engedélyeztetés, elérni x számú blogbejegyzést, elérni y számú oldalkedvelést, stb. Ha van kedved, írd meg a hozzászólások között, hogy nálad van-e, és mi a következő mérföldkő… persze csak ha nem hipertitkos.

A mérföldkövekkel tudod megvalósítani az igazi vállalkozásvezetést. A mérföldkövek elérése, a hozzá tartozó feladatok megszervezése, ütemezése, és természetesen elvégzése, majd visszamérése szolgálják a vállalkozásod fejlődését. Ezek alapján mindig hatékonyan tudod átvizsgálni a tervedet és módosítani tudod, ahol szükséges.

Ne csak addig juss, hogy kitalálod a stratégiát, azon belül a mérföldköveket, aztán néhanapján belenézel, hogy mit is kellett volna, azt mikorra is terveztem, stb.

Először határozd meg, aztán kövesd nyomon. Rendszeresen!

Mérföldkövek meghatározása:

Nézd meg a stratégiai tervedet. Ha nincs, akkor nézd a vágyálmaidat.

Konkretizáld hosszútávra! 5 év múlva el akarom érni azt, hogy… Csak semmi általánosítás. Semmi “gazdag akarok lenni”, “boldog akarok lenni”, “szabad akarok lenni”. Ezek mindenkinek mást jelentenek. A gazdagság, a boldogság, a szabadság. Konkrétan hol akarsz tartani a vállalkozásoddal.

Aztán jöhet a lebontása. Évekre, eseményekre, részcélokra. És tulajdonképpen ezek a részcélok lesznek a mérföldköveid.

Minden mérföldkőhöz add meg a leírását, esedékességét, felelősét/felelőseit, költségét.

Ezenkívül persze még sokminden – ahhoz a mérföldkőhöz tartozó – információt feltüntethetsz, de ezek az alapok.

Természetesen több kategóriában lehetnek mérföldköveid, sőt abszolút ez az életszerű. Ha könnyebben látod úgy, akkor csináld meg ezt a kategorizálást, pl a termékkel kapcsolatos feladatok, marketinggel kapcsolatos feladatok, pénzügyi háttérhez kapcsolódó feladatok, jogi feladatok, szállításhoz kötődő feladatok, egyeztetések, stb…

A nyomonkövetés:

Érdemes egyfajta rutint kialakítani a mérföldkövek nyomonkövetéséhez.

Minden hét elején, minden hónap elején nézd meg, hogy állsz.

Persze a mérföldkövekhez is tartoznak részfeladatok, amiknek látod a haladását, de a mérföldkő vizsgálata mindig ad egy kis távlati rálátást, hogy érezd azt, hogy haladsz. Mintha kicsit eltávolodna a kamera a gyalogló ember lépéseiről, már látjuk a teljes embert, aztán már az útból is egyre többet, és ahogy tovább szélesedik a látómező, bejön a képbe az a mérföldkő is, ahova éppen tart.

A nyomonkövetés annak is fontos eszköze, hogy ha nem jó az irány akkor lehet és kell módosítani. Ha nem úgy megy a termékeladás, ha nem úgy megy a közönségszerzés… valamin változtatni kell… ha csak megyünk-megyünk, és sosem nézünk fel, akkor nem látjuk, hogy hogyan közeledünk a célhoz, vagy éppen azt, hogy lehet, hogy nem is jófelé tartunk.

Erről eszembe jutott egy érdekes mondás, nemrég hallottam, amikor döntésképtelenség miatt nyögve-nyelősen haladtak a dolgok: “Nem baj ha lassan haladunk, mert nem biztos, hogy jó irányba megyünk” :) Hát igen, biztos Te is érzed, hogy ez nem tűnik a leghatékonyabb hozzáállásnak :)

Vizsgáld meg időről időre, rendszeresen, hogy egy adott részcéllal, mérföldkővel kapcsolatban a költségekkel hogy állsz, az idővel hogy állsz, milyen eredmények vannak eddig, kell-e módosítani.

 

A mérföldkövek meghatározása és nyomonkövetése az üzleti terv egyik legfontosabb eleme. Ne hagyd ki őket! És amikor elérsz egyet-egyet, akkor lehet ünnepelni és a sikerélményből töltekezni a következő megmérettetésekre ;)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...Loading...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>