Vállalkozási hibák

6 hiba, ami a vállalkozás kudarcához vezet – Hogyan kerüld el őket?

A vállalkozások fele nem éli túl az első 5 évet! Min múlhat, hogy egy vállalkozás melyik felébe esik? Beszéljünk most 6 hibáról és néhány megoldási lehetőségről, amivel elkerülheted, hogy ennek az eredménynek a rosszabb 50%-ba ess!

 1. Vezetési ismeretek hiánya

Veszélyes, és sok probléma okozója, ha nincs elég vezetői tapasztalatod a döntéshozatalban, a szervezet irányításában, vagy határozott elképzelésed egy szervezet irányításáról.

Hogyan kerülheted el? Fejleszd a vezetői képességeidet, tanulj, keress egy mentort, iratkozz be egy képzésre, végezz saját magadnak egy felmérést, amiből tanulhatsz, lényeg, hogy tegyél meg mindent annak érdekében, hogy a tudásod és a képességeid minél inkább meglegyenek a jó vezetéshez. Más vállalkozást is vizsgálhatsz, ha valamit át tudsz ültetni a sajátodba, ami jól működik, akkor az is segít.

 2. Hiányzik az egyediség és az érték

Lehet, hogy nagyszerű terméked, vagy szolgáltatásod van, amelyre van is igény, mégsem megy jól az üzlet. Pont a nagy igény miatt nagy kínálat is van, ami számodra a versenytársakat jelenti, és ha nálad hiányzik a hozzáadott érték, illetve az egyediség, akkor nem tudsz kitűnni a sok kínáló közül.

Hogyan kerülheted el? Mindenképpen ki kell találnod valamit, amiben más, több tudsz lenni. Építened kell a márkád, berakni az emberek fejébe, hogy ha egy adott problémájuk van, azon a te terméked, a te szolgáltatásod segít. Elindulhatsz a versenytársak felől is, nézd meg, hogy ők mit hogyan csinálnak, hogyan értékesítik a terméket, és ahhoz viszonyítva adj többet. Add csomagokban a termékedet, így nehezebb lesz összehasonlítani, kínálj kiemelkedően rugalmas ügyfélszolgálatot, bármit, amivel megkülönböztetheted magad, és valóban plusz értéket ad a vevőnek.

 3. Az ügyfelekkel való törődés

Az, hogy nem törődsz az ügyfelekkel, nem segítesz nekik, az egyik legfőbb ok, hogy ne vegyenek észre, vagy a meglévők is elfelejtsenek.

Hogyan kerülheted el? Hallgasd meg őket, kérdezd őket, tájékoztasd őket, segítsd őket. Adj nekik értéket, adj nekik hasznos tanácsokat, tudják meg rólad, hogy értesz hozzá, sőt kérdezni is lehet tőled. Rendezhetsz kérdezős napokat a blogodon, vagy a facebook oldaladon, amikor feltehetik neked az aktuális kérdéseiket, és te segítesz.

 4. Veszteséges üzleti modell

Téves vezetői hozzáállással, üzleti terv nélkül, megfelelő bevételi forrás nélkül folytatott tevékenységgel még a jó üzleti ötlet is kudarcba fulladhat. Stratégiai irányok nélkül a jó ötlet nem tud jó üzletté is válni, realizálódni.

Hogyan kerülheted el? Tervezéssel, stratégia felállításával, amivel mérföldköveket tudsz meghatározni, és az azokhoz rendelt feladatoknak valóságban is neki tudsz állni. Tervezz globálisan, vagy kisebb területenként. Tervezz elvárt hozamot, tervezz marketingtevékenységet, stb. Minél több területre terjeszted ki, annál többet segít. Legyenek a területeken meghatározott lépések a fejlődés útján, mert csak ezeket a meghatározott lépéseket lehet követni, ezzel tudod az ötletedet valósan működő jó üzletté tenni.

 5. Ellenőrzés nélkül hagyott pénzek

Ha valami nincs az ellenőrzésed alatt, ott nagyon sok minden el tud csak úgy vándorolni és ennek egyenes következménye, hogy értetlenül állsz a pénzügyi helyzeted előtt. Azt hitted több van, most mégis hová tűnt?

Hogyan kerülheted el? A sikerességhez tudnod kell az utolsó fillérig, hogy mikor és honnan jön a cégedbe és mikor, hova megy el. Tudatosan követned kell a pénzeid útját. Nem kell hirtelen mindent egyben, kezdd el például a bankszámlamozgásokkal, vagy a készpénzmozgással. Nézd meg mi történik egy nap alatt egy hét alatt, milyen fizetnivaló mikor esedékes, milyen a lüktetése a vállalkozásod pénzének. Ezt egészen odáig érdemes fejleszteni, amíg valóban minden területen, bankban, pénztárban, vagy a számlázó programban feltételesen megjelenő pénzekről van információd. Ha túl összetett, akkor használj erre a célra olyan programot, ami könnyebben átláthatóvá, és könnyebben tölthetővé teszi neked ezt a kontroll lehetőséget.

 6. Túl gyors növekedés – rosszul megítélt kezdés

Ez kétirányú lehet, vagy alábecsülöd a keresletet, emiatt hirtelen elárasztanak a megrendelések, nem bírod tartani a lépést. Persze ez alapvetően a jobbik verzió, mégis üzleti szempontból baj, ha nem tudod kiszolgálni a befutott megrendeléseket például. Vagy ennek ellenkezője, ha túlbecsülöd, meg vagy róla győződve, hogy nagy vihart kavar majd a termékbevezetés, ezért feleslegesen sokat készítesz, tárolsz, ami szintén veszélyt jelent a működésre.

Hogyan kerülheted el? Gondos felméréssel. A nagyok is ezt csinálják, mielőtt terjeszkednének. Felmérik a piacot, az igényt, a demográfiai adatokat, és minden jövőbeli fejlesztéssel kapcsolatos dolgot, hogy minél tisztább képet kapjanak a várható bővítés, vagy indítás hatásairól. Végezz tehát kutatást, és tervezd meg a megfelelő időt, és fedezetet az induláshoz, terjeszkedéshez.

Ebből a listából is jól látszik, hogy gondos tervezéssel, tudatos költségvetési gazdálkodással számos hiba elkerülhető, így a céged tartozhat a sikerre vitt vállalkozások közé.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...Loading...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>