hibák, tévhitek

Leggyakoribb tévhitek az üzleti tervvel kapcsolatban

Mik a leggyakoribb hibák, tévhitek az üzleti tervvel kapcsolatban?

Az alábbi listában összeszedtük azokat, amik igen rossz hatással lehetnek a vállalkozásod vezetésére, ha Te is így gondolod. Változtatni ér! Lássuk:

1. Kapkodva, nyomás alatt készül a terv

A legtöbb vállalkozás akkor készít üzleti tervet, amikor már nincs más választása. Szükség van rá a hiteligényléshez, vagy a befektető meggyőzéséhez, vagy bármi miatt, de kérik tőle. Most gyorsan elő kell egyet varázsolnia. Nos, az így elkészített üzleti tervek, ha az adott célnak végül meg is felelnek, a vállalkozásod irányításában bizony nem igazán támaszkodhatsz a benne szereplő adatokra, jövőképre.
Ha azt gondolod, hogy majd megcsinálom, ha lesz rá időm, akkor sosem lesz üzleti terved.
„Nem tudok tervezni, túl elfoglalt vagyok.” Rossz hír lehet számodra:

Minél elfoglaltabb vagy annál többet kell tervezni!

2. A cash flow nem olyan fontos

A legtöbb ember nyereségben gondolkodik rendelkezésre álló pénz helyett… Ez a távolabbi jövő tervezésnél persze fontos, viszont ha olyan tervet akarsz látni magad előtt, ami mondjuk a következő egy évedet valósan ábrázolja, hogy fel tudj készülni minél több dologra, akkor bizony a rendelkezésre álló pénzek ritmusát is látnod kell.
Nagyon fontos megérteni, hogy a cash flow kimutatás elengedhetetlen.

Ha csak egy táblát készítesz el az üzleti tervedből, ez legyen az!

3. Az ötlet túlmisztifikálásaötlet, vagy munka

Az ötlet nem felbecsülhetetlen fontosságú. Nincs szükséged óriási, világmegváltó ötletre, hogy elindítsd a vállalkozásod. (Persze van néhány kiemelkedő ötlet, találmány, ami mindent visz, de nem kell erre várnod, mert enélkül is lehet, sőt!)

Amire szükséged van: idő, kitartás, józan ész.

Magadat kell hozzáadnod, a szakértelmedet, a személyiségedet, amitől egy termék, vagy szolgáltatás Általad kínálva jut el a piacodhoz.

4. Félelem

Üzleti tervet készíteni nem olyan nehéz, ahogy gondolod. Különösen ha lépésről lépésre haladsz, egyszer csak azon fogod kapni magad, hogy már kész is. Ehhez segít pl az ingyenes email-tanfolyamunk is. Ne félj tőle! Csináld lépésenként!

5. Általános célok

Ne feledd, hogy a tervezés célja az eredmények elérése. Ahhoz, hogy eredményeket érj el olyan célokra van szükséged, amiket nyomon tudsz követni. Konkrét vezetési feladatok, konkrét határidők, mérföldkövek. Hogy lásd, hogy mennyi van még a következő eléréséig, hogy haladsz előre.
Hagyd az általános célokat, konkretizálj!

5. Az üzleti terv minden egyben

Valóban, egy formai követelményeknek eleget tevő teljes körű üzleti terv ilyen. Azonban fontos tudnod, hogy az üzleti terv egyes részei önállóan is képesek megállni helyüket abban, hogy segítsék, jobbá, hatékonyabbá, nyereségesebbé tegyék vállalkozásod működését. Gondolj bele, hogy ha például elkészül a marketing terved, és egyelőre más nem, már az is mennyit segít, hogy azt következetesen alkalmazva tudod, hogy hová tartasz, hány vevőt érsz el, milyen csatornán, stb… Pontosan tudod, hogy mit kell tenned, hogy elérd a kitűzött célokat vele. Úgyhogy nem kell az elefántot egészben lenyelni, jó lesz falatonként is ;)

6. Összekuszált prioritások

“Rengeteg feladat, melyiket csináljam, mind fontos”. Mind nem lehet ugyanannyira fontos, rendet kell tenned köztük. A stratégia felállításához, és annak tartásához is fókuszálni kell. Ha jól határozod meg a feladataid prioritásait, akkor kevesebb „nagyon fontos” feladat lesz, és azokra jól fogsz tudni fókuszálni. Ha sok nagyon fontos feladatod van, akkor a fókusz elvész. Törekedj arra, hogy kevés „legfontosabb” feladatod legyen egyszerre, és fókuszálj rájuk! Ebben a témában érdemes elolvasnod Káosz vagy stratégia című cikkünket!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...Loading...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>