vevők - mindenki

Nem mindenki a vevőd

Ez egy negatív csengésű üzenet, mégis nagyon hasznos vizsgálati szempont. És mindig érdemes emlékeztetned magad erre.

A kudarc kulcsát nem igazán szokták megfogalmazni, a siker kulcsával ellentétben. Biztos arra többen kíváncsiak :)

Mégis nézzünk egy kudarc összetevőt, ami titkosan megbújik itt-ott, ez pedig az, ha

mindenkinek el akarsz adni

Egyszerűen nem tudsz mindenkinek elég jót adni. Vevőkre van szükséged, akiket ismersz, tudod, mi kell nekik, és kiszolgálod őket. Mindenkit nem lehet kiszolgálni, és itt nagyon sokan megbotlanak.

Szegmensekre kell osztanod a piacodat, majd kiválasztani azt vagy azokat, akiknek jó a terméked, akik elérhetőek, akiket meg tudsz szólítani, akiket ismersz, vagy majd megismersz.

Hiszen vevőkre van szükséged! Az első dolog, amire szükséged van a vevők. Sarkítva az egyetlen dolog, amire feltétlenül szükséged van.

Két kérdésre kell tudnod a választ:

Ki a vevőd és ki NEM az?

Ki a vevőd? Pontosan, részletekbe menően. Nem csak a demográfiai szűrőn át, nem csak a pszichológiai jellemzőkön át, nemcsak a földrajzi elhelyezkedés alapján. Ezeken túl. Hogy KI az a személy, aki tőled vásárol? Mire vágyik, mit csinál, mit dolgozik, hogyan pihen, mit eszik, hogyan vásárol, mit néz, mit olvas, hol él, hogy él?

Ki nem a vevőd? Néha az a titok, ha pontosan tudod, hogy ki NEM a vevőd. Ha tudod, az segít meghatározni a célcsoportodat, és jobb marketing eszközöket választani az „tieid” eléréséhez.

Jó példát láthatsz az autóiparban, a személygépkocsiknál. Mindenki, aki elmúlt 17 éves és van jogosítványa potenciális vevője egy személygépkocsinak. De hány meg hány olyan megkülönböztető jegye van az autóknak, amik leszűkítik ezt a kört különböző célcsoportokra. Ki vágyik sportos autóra, drága autóra, exkluzívra, vagy kis fogyasztásúra, „könnyű vele parkolni” típusúra, nagy csomagterűre, tekintélyes márkájúra, biztonságosra (biztonságosra persze mindenki, mégis van, akinél ez az igazán kiemelendő tulajdonság)? Mind-mind különböző célcsoportok szereplőit célozza.

Vagy például az éttermek esetében, akiknek mindenki potenciális „ügyfele” lehet, mégis csoportosítja az embereket, hogy siet, gyorsan be akar kapni valamit, vagy egy romantikus vacsorához keres megfelelő helyet, vagy különleges ízekkel akar megismerkedni (a földrajzi elhelyezkedés, a kor, a családnagyság, stb. jellemzőkön túl…).

Szóval kérdezd meg magadtól: Ki az ügyfelem? Ki NEM az ügyfelem?

Aztán összepontosíts azokra, akik a tieid, és ismerd meg őket. Tudj meg róluk minél többet!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...Loading...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>