Tudatos üzleti kapcsolatépítés

Tudatos kapcsolatépítés

Ugye tudod, hogy a kapcsolati tőkéd növelésére mindenképpen szükséged van? Hogy milyen szakmában tevékenykedsz, teljesen mindegy ebből a szempontból. Tudatos kapcsolatépítéssel, üzleti kapcsolatépítéssel nagyban gyorsítani tudsz a sikereiden.

Hogyan csináld?

Ma már nagyon sok platform adott rá, ahol bővítheted kapcsolataidat, érdemes nyitott szemmel járnod, mind online felületen, mind pedig élőben, offline. Online leginkább a közösségi média segítségével, a blogodon, fórumokon alakíthatsz ki kapcsolatokat, offline például rendezvényeken, konferenciákon. Nagyon hasznos olyan eseményeken részt venni, ahol a hasonló gondolkodás, a hason problémák adják az alap kapcsolatot az emberek között. Vannak kifejezetten üzleti kapcsolatteremtésre szánt rendezvények, konferenciák, amin mindenki azzal a céllal vesz részt, hogy bővítse kapcsolatait, ismerjen meg új embereket és ő is mutatkozzon be, építse a felé irányuló bizalmat.

Kicsit távolabbról indítva a dolgot a célkitűzés az egyik alappillére a vállalkozói létednek. Mit akarsz elérni, miket akarsz megvalósítani? Bármilyen célt is tűzöl ki, ha azt lebontod részfeladatokra, határidőkre, akkor a legkisebb egységgel mindig az emberekhez, a kapcsolataidhoz fogsz kilyukadni. Merthogy közvetlenül, vagy átvitten – például ajánlással – a kapcsolataidon keresztül fogsz vevőkhöz jutni. És bármilyen nagy célod van, a kiindulópont az, hogy szükséged van azokra az emberekre, akiknek te oldod meg a problémáját. És azokhoz az emberekhez el kell jutnod. És ehhez az kell, hogy az emberek ismerjenek, megismerjenek, megismerjék a munkádat. Megismerjenek, mint szakértőt, mint embert, épülhessen a bizalom feléd. Ennek minden formáját meg kell ragadnod, ahogy már feljebb is szó esett róla.

Ha részt veszel egy célzottan üzleti kapcsolatépítő eseményen, amellett, hogy nagyon jól teszed, van egy óriási kérdés, hogy hogyan csináld? Hogy hogyan csinálhatod jól? A kérdés még aggasztóbb, ha kicsit zárkózottabb személyiség vagy. Erre is léteznek tréningek, előadássorozatok. Meglepő dolgokat hallhatsz ezzel kapcsolatban arról, hogy például mennyi ideig figyel rád egy másik vadidegen, ez idő alatt mit kell mindenképp elmondanod, stb. És általában olyan ember tartja ezeket a tréningeket, aki magabiztosan vonja be egy-egy gyakorlatába a legzárkózottabb résztvevőket is. Amikor felállsz gyomorideggel a székedről, hogy oké innen most nincs kiút, akkor az egyetlen kapaszkodód, hogy valószínűleg a többség a teremben ugyanezt érzi :)

Most jöjjön pár alapszabály, amit általánosságban érdemes betartani akár új kapcsolatról, akár egy régebbi ismeretségről van szó:

Keresd a közös pontokat, és mindenekelőtt érdeklődj a másik felől. Persze magadról is el kell mondanod egy kifejezetten üzleti kapcsolatépítő rendezvényen, hogy mivel foglalkozol, de azt is érdemes úgy tálalnod, hogy miben tudsz segíteni, milyen ígéreted van.

Kicsit erős példa, de mostanában hangzott el az egyik ilyen előadáson a „Fitneszedző vagyok” mondat helyett az „Én vagyok az, aki sziklává gyúrom a tested két hónap alatt”. :)

Valóban kicsit nehezünkre eshet egy élő párbeszédben ezt elképzelni, azt az irányt viszont jól mutatja, hogy a bemutatkozásod is szólhat a másikról, ha ő a célközönséged tagja.

Tegyél fel olyan kérdéseket, amik a másikat foglalkoztathatják.

Tegyél fel más szemszögű kérdéseket, mint amiben ő gondolkodik. Ezzel segíted, hogy a másik fél is gondolkodjon el ezen a nézőponton, ami mindenképp tágítja az ő tudását is. Tehát úgy tegyél fel kérdést, hogy az számára is hasznos lehessen. Nemrégiben tapasztaltam is ezt, amikor egy interjú kapcsán a többi alanyról érdeklődtem… Olyan kérdések merültek fel, amik az interjú készítőjében beindítottak egy másik fajta gondolatmenetet, így ő kapott egy másik nézőpontot, én pedig válaszokat.

Figyelj a másikra, igazán! A figyelem ma még fontosabb, mint valaha. 100%-osan figyelni valakire, van akinek teljesen természetesen jön, de a többségnek annyira szóródik a figyelme, hogy nagyon nehéz ezt megvalósítania. Mégis ez egy nagyon fontos része a kapcsolatteremtésnek. Ha te tartod a szemkontaktust, ha reagálsz a válaszokra, ha továbbgörgeted a kérdéssort a válasz ismeretében, máris kilógsz a sorból a sok felületes beszélgetés közül, és építheted a valódi kapcsolataidat. Korábban már említettük az introvertált, zárkózottabb személyiségtípusokat, akik ezen a ponton viszont jól kihasználhatják az értékes figyelő tulajdonságukat.

Mennyiség, vagy minőség? Persze főleg indulásnál fontos a mennyiség is, de hosszútávon mindenképp a minőségi kapcsolatok fogják a javadat szolgálni.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...Loading...

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>